Ons verhaal

Over ons

Kwalitatief hoogwaardig verzekeren is niet jaarlijks hogere premies betalen voor een risico waar je geen invloed op hebt. Bij Self Insurance Group hebben we een andere propositie, speciaal voor bedrijven met een wagenpark:

Lagere kosten en meer grip op je potentiële schadelast.

Van alleen betalen naar actief meedoen

Onze propositie is niet voor iedereen. Het is een propositie die om een actieve houding van de klant vraagt. We werken met klanten die erop vertrouwen dat ze zelf invloed hebben op hun schadelast, die zich actief bezighouden met die last omlaag brengen, die niet graag de dingen bij het oude houden maar kansen grijpen waar die zich aandienen.

Wij zagen dat het anders moest in de verzekeringswereld. Onze klanten delen die open blik, willen verbeteren en durven te innoveren. Wie vertrouwen heeft in het verminderen van de eigen schadelast, ziet dat bij ons direct beloond.

Onze experts

Achter SIG

Chris Trip

General Manager

‘Klanten die erop vertrouwen dat zij invloed op hun schadelast hebben, worden daarvoor beloond.’

Jack de Kraaij

Finance & Risk

‘Onze propositie is voor mensen die zelf actie willen ondernemen, net als wij.’

Ons verhaal

Na de crisis van 2008/2009 verloor de verzekeringssector de klant uit het oog: wantrouwen, checklists en interne controle overheersten. Minder concurrentie leidde tot een ivoren toren, waar risicodekking belangrijker werd dan innovatie en service.

In deze situatie, waar wij zelf vele jaren in gewerkt hebben, zijn we verandering gaan brengen met de oprichting van SIG. En als we kijken naar wat we terugkrijgen van klanten, dan weten we zeker:

  • innovatie is welkom, de SIG aanpak valt in goede aarde
  • vakmanschap wordt oprecht gewaardeerd – we kunnen de goedkoopste zijn, maar zijn dat niet altijd voor iedereen, en dat hoeft blijkbaar ook niet
  • een goede band met de klant overklast alle vormen van checklists en andere interne controlemiddelen

Alignment by design

Jouw belang is ons belang

In de propositie zit het uitgangspunt verweven dat we allemaal hetzelfde belang hebben. De klant bespaart heel veel geld naarmate zijn schadeprofiel verbetert. Wij worden betaald naarmate de technische resultaten beter zijn. Van goede samenwerking worden we allemaal beter. En dat voelen klanten ook zo. Des te meer omdat ze bij ons vakkundig worden ondersteund.

Vakmanschap revival

Bij het opzetten van onze nieuwe keten kozen we bewust voor de beste vakmensen in plaats van de goedkoopste. Kwaliteit en vakmanschap staan centraal: klanten moeten vakkundig en proactief geholpen worden. Daarom werken we met partners die ons credo delen: verdienen naar rato van toegevoegde waarde.

De beste vakmensen, met kwaliteit en waarde als maatstaf.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Scroll naar boven